Generalforsamling 2015

 

10. marts     kl. 1900

 

 

Generalforsamling i Sydals Hallen S/I.

Onsdag den  12 marts 2014 kl. 19.00 , i Sydals Hallens mødelokale.

 

Dagsorden:

1. Valg af dirigent og protokolfører.

Ensteming valgt dirigent: Bjarne Andersen

Enstemingt valgt protokolfører: Knud Christiansen

Fremmødte: 17

Dirigenten konstaterede at GF er lovligt indvarslet og beslutningsdygtig.

2. Årsberetning ved formanden.

Er vedlagt.

Henrik fremlagde beretningen.

Spørgsmål:

Momsfradragelse hvorfor ikke mulig mere.

Egenfinansiering af renovering, hvordan virker det.

Mellemfinansering via håndværkerne, mulighed ?

Det er begrænset hvor mange fonde der yder til driften/vedligehold.

Beretningen enstemingt godkendt.

3. Regnskab for Sydalshallen.

Blev omdelt.

Hanne fremlagde regnskabet

Der blev orienteret om et foreløbigt budget 2014

Spørgsmål: ingen.

4. Indkomne forslag.

Ingen.

5. Medlemmer til bestyrelsen udpeges af foreningerne eller vælges af generalforsamlingen på

valg i 2014

LTB: Carsten Christiansen

TUI: Inger Plauborg

SHK: Tove Wehl

Tandslet kegleklub: Verner Antonsen

6. Valg af formand (ulige år)

Valgt i 2013: Henrik Høgh Fangel

7. Eventuelt.

Bemærkning til Hallens hjemmeside

Udbredt ros til Halbestyrer og Hallens bestyrelsen.

Hvordan agter man at styre byggeprojekterne.

Hvordan er det gået med salg af reklamer/sponsor i Hallen.

Dirigenten afsluttede generalforsamlingen og gav ordet til formanden for en afsluttende

bemærkning.

Årsberetning for 2013 Sydals Hallen

De brugende foreninger har igen 2013 være gode til at udfører det arbejde hallen har

behov for.

Den skal forsat vedligeholdes.

Den skal være værdifuld for flest mulige i lokalområdet. Jeg har sagt det før, det gør

hellere ikke noget at gæster/klubber/foreninger tager herfra med en god oplevelse.

Hvis vi viser at vi vil og kan passe godt på Sydals hallen er jeg sikker på at vi har

Sønderborgs kommunes opbakning fremover.

Det er med stor glæde at jeg kan fortælle at kommunen yder et tilskud på 350.000 kr.

til vores tag renovering.

I Maj kom Skat med en afgørelse der betyder at vi ikke kan fradrage moms og

afgifter på den gamle hal – DESVÆRRE.

I forsommeren fik vi nyt hal lys og hal ur som planlagt i vores energiplan.

I samme periode skulle bestyrelsen søge ny hal bestyrer ,da Marianne ønskede at

stoppe pga. helbredsmæssige årsager.

Vi fik 4 gode ansøgninger. Det var et enstemmigt ansættelses udvalg der valgte

Thomas Larsen.

Vi har fået en halbestyrer der favne bredt , er et godt og altid positivt menneske at

have med at gøre. Ros til dig Thomas.

Indbrud er jo en tilbage vendende begivenhed hos os – desværre – denne gang var det

vores have traktor.

I okt/nov havde vi brud på vores varmerør i de gamle omklædningsrum heldigvis var

vinteren ikke startet på det tidspunkt. I den nære fremtid ligger her en større

renoverings opgave på rør anlæg i gulvet.

Status på vores energiplan/renovering.

Tilsagn på 200.000 kroner fra LAG

Tilsagn på 110.000 kroner fra vindmøller

Tilsagn på 350.000 kroner fra Sønderborg kommune.

I ALT 660.000 kroner har vi skaffet på et år hvilket er et godt udgangspunkt for

vores næste etape i renoveringsplanen. ( Bilag)

Nu skal vi have mellemfinansieringen på plads også er vi klar til at gå i gang.

Det er Kim Meier og Palle Wehl der skal lave taget. Planen er at taget bliver skiftet i

Juni 2014.

Det nye lys i hallen og taget giver en årlig besparelse på 30.000 årligt på driften +

” et tæt tag ”

Bestyrelsen vil gerne takke de brugende foreninger, Thomas og andre samarbejdes partnere.

 

Indskudsbeviser trækkes.

 

Referat godkendt at Dirigent Bjarne Andersen og Referent Knud Christiansen

den. 20.03.2014

 

 

 

 

Sydalshallen, Mommarkvej 352, 6470 Sydals, E-mail: halbestyrer@sydalshallen.dk, Tlf: 74 40 73 72

www.sydalshallen.dk